Florentin Ginot

Data:
Dimecres 21 de setembre 2022
Lloc:
Palau de les Arts. Teatre Martín i Soler
Hora:
19.30h
Duració:
60'
Preu:
Entrada lliure amb invitació fins a completar aforament
Procedència:
França
Programa

Do you know how to bark?

Fury (2002) Rebecca Saunders (1967)

New Piece (2022) Mauro Hertig (1989)

Scondanibbio (2010) Milica Djordjevic (1984)

Farewell (1981-83) Stefano ScodanibTrajectòria (1956)

Sequenza XIVb (2004) Luciano Berio (1925)

Obstinate (2018) Georges Aperghis (1945)

Saps lladrar?

Per a explorar la naturalesa crua, tosca i vibrant d’un instrument de grandària humana. Per a explotar les seues imperfeccions amb la finalitat de crear un espai on el cos-a-cos cobra el seu sentit complet. Per a projectar una veu infringida o cridada cap a un espai específic, a fi de rebre la seua ressonància i començar de nou. Les trobades sempre han sigut la meua primera font de descobriment, portant la curiositat i obrint-se a altres maneres de pensar en la música i la seua pràctica. Rebecca Saunders, Georges Aperghis i Milica Djordjevic són totes persones que han donat forma a la meua aproximació al contrabaix, deixant-lo per a tornar a ell d’una altra manera. Em fascina la forma en què cadascun agarra aquest objecte, la seua resistència, les seues zones marrons; si atraparan els greus terrenals que posseeix l’instrument o intentaran fugir d’ells coste el que coste.

Quant als gestos d’aquests tres solistes, hi ha una creació de 2022 del jove novaiorqués Mauro Hertig, treballant en la relació entre intèrpret i públic mitjançant processos d’interacció, i dos clàssics italians de virtuositat i exploració sònica instrumental: Luciano Berio i Stefano Scodanibbio. L’intèrpret s’enfronta obstinadament a les cordes d’un contrabaix. I, més que a les cordes, a la tensió d’aquestes cordes, que es nega a rendir-se a ell. Lluita contra ell sense desarmar-lo, treballant amb ell com un escultor s’enfronta al marbre, amb gestos repetits, furiosos i sense descans. En definitiva: tot està en el títol. (Georges Aperghis)

Trajectòria

Membre de l’Ensemble Musikfabrik des de 2015, Florentin Ginot viu i treballa a París i Colònia. Després de graduar-se del Conservatoire National Supérieur de París, es va convertir en “Laureado” de la Fundació Banque Populaire i Mécénat Musical Société Générale. En 2015, va gravar el seu primer CD per a la col·lecció Young Soloists de la Fundació Meyer, amb un enfocament en la música antiga de Marin Marais. Ara es dedica al repertori solista, i a la creació i invenció de formes escèniques.

En 2017 va fundar HowNow, una companyia que desenvolupa formes artístiques innovadores basades en la música moderna en formes escèniques, juntament amb la dansa contemporània, el teatre i el circ. El mateix any, el coreògraf Yoann Bourgeois li va encarregar la concepció musical de la Mécanique de l’Histoire, presentada en el Panthéon com a part de la temporada del Théâtre de la Ville-Paris.
En 2019, va iniciar dues col·laboracions amb els artistes electrònics Helge Sten (també conegut com Deathprod, Noruega) i Stefan Prins (Bèlgica/Alemanya), per a dos espectacles immersius i transdisciplinaris, The Waste Land i Situations.

En col·laborar estretament amb compositors com Georges Aperghis, György Kurtág, Rebecca Saunders o Helmut Lachenmann, inicia i estrena un nou repertori solista per al seu instrument. El seu programa Not Here va presentar una sèrie d’estrenes en 2018 a la Cologne Philharmonie, el Manifeste Festival-Ircam i la Biennale di Venezia.Al mateix temps, interpreta repertori barroc i clàssic adaptant les Sonates i Partitas de JS Bach per a contrabaix piccolo, els Livres de Viole de Marin Marais o les Sonates per a violoncel de Beethoven.

Ha interpretat com a solista en la Berliner Philharmonie, Cologne Philharmonie, Cité de la Musique-Paris, Festival Présences-Radi France, Festival Musica, l’Auditori, Berliner Festspiele, Manifeste Festival-Ircam, Sacrum Profanum-Cracòvia, Ultima-Oslo, la Biennale di Venezia… Els seus projectes internacionals compten amb el suport del l’Institut Français.

Fitxa artística

Florentin Ginot, contrabaix

Més informació
Cambra
Internacional
Les Arts
Foto: Marc Ginot