Portada >  > Artistes > Solo Voices - Sotto Voce
Solo Voices - Susanna Drescher

Solo Voices - Susanna Drescher

05 de maig de 2019

Solo Voices - Sotto Voce

Solo Voices

Solo Voices ens proposa un programa amb cinc obres per a quartet vocal i electrònica, d’estètiques molt contrastants.
A Nuits, adieux (1991), Kaija Saariaho parla del cant, l'alè, la nit i el comiat. L’autora utilitza dues fonts diferents, relacionades amb les dues parts de l'obra. D’una banda, hi ha extractes dels Echanges de la lumière de Jacques Roubaud (a Nuits); d'altra banda, una part de la novel·la Séraphîta de Balzac (a Adieux). L’estètica refinada i plena de ressonàncies i reverberacions de la compositora finlandesa és enormement captivadora i ens predisposa a l’escolta atenta.

Native Foreigners (2017) és un projecte de llarg recorregut entre l’autor valencià Marc Garcia Vitoria i SoloVoices. Nascut com una reflexió al voltant d’un concepte modern del madrigal (un format renaixentista molt extés arreu d’Europa que va, d’alguna manera, esborrar fronteres musicals), els autors dels textos escollits són d’orígens molt diversos, però tots tenen un element en comú: un cert conflicte d’identitat cultural, llengua materna, afiliació… Són Ibn Khafadja, Daniel Varoujan, Mahmoud Darwish, Ingrid Jonker, Milan Milisic, Velibor Colic i Abraham Sutzkever. Els madrigalismes, figures retòriques que reprodueixen (o reforcen, qüestionen…) simbòlicament el text amb la música, impregnen aquest viatge musical.

The way of truth (1978) utilitza el poema homònim de Parmènides, un filòsof pre-socràtic. Allà es parla de l’ús de la raó, sense ajuda dels sentits, per deduir el que es pot definir com “ésser”, i acaba negant qualsevol validesa al que percebem a través dels sentits. L’obra, inscrita en una estètica propera al New Age, és una de les estrenades pel mític grup Electric Phoenix.

Air parasite (2017) de Karin Wetzel travessa diverses obres de Franz Kafka on, tal com passa al mitjans de telecomunicació actuals, una sèrie de xiulets, brunzits i altres sorolls produeixen alteracions. Les interrelacions entre l'edifici del relat i el món exterior es reflecteixen en el cant i en l'electrònica en directe amb un món sonor d’extrema subtilesa, ple de sorolls i “paràsits”.

A Sottovoce (1995), López-López crea tota una textura sonora a partir de figures, gestos, paraules i fonemes del text De silentio de Pedro Alfonso (s. XII). Gràcies a tota una recerca sonora feta a l’IRCAM, els sons de les veus es transformen, s’estiren i muten per convertir-se en sons electrònics imperceptiblement, tot creant un panorama immens entre el so subtil i la potència expressiva de la veu i l’electrònica en un espai que envolta el públic.

Programa:

Kaija Saariaho (1952) - Nuits, Adieux (1991) (10’)

Marc García Vitoria (1985) - Native Foreigners (2017) (25’)

David Bedford (1937-2011) - The Way of Truth (1977-78) (19’19’’)

Karin Wetzel (1981) - Air parasite (2017) (12’)

Manuel Lopez Lopez (1956) - Sottovoce (1995) (14’)
Svea Schildknecht, Sopran
Francisca Näf, Mezzo Sopran
Jean-J. Knutti, Tenor
Jean-Christophe Groffe, Bass
Marc Garcia Vitoria, control i difusió sonora

Programació

05/05/2019  20:30hSala Joaquín Rodrigo del Palau de la Música de València

Organitza

Coorganitza

Col·labora

culturarts generalitat valenciana

© Institut Valencià de Cultura

Plaça de l'Ajuntament, 17
46002 València

Ensems

Tel. +34 961 206 515
ensems@gva.es

Nota legal

Contacte express





Accepte les condicions i la
política de privacitat

Ensems

Utilitzeu l'etiqueta #Ensems per comentar i compartir a les xarxes socials les vostres experiències, impressions i sensacions als concerts del festival!

Ens trobem als concerts!

Sol·licitem el seu permís per a obtindre dades estadístiques de la seua navegació en esta web, en compliment del Reial Decret Llei 13/2012. Si continua navegant considerem que accepta l'ús de cookies. OK | Més info